Dr. Mustafa YAŞAR

Bütüncül tıp yaklaşımı Re-Generation Therapy Method (RTM) sisteminin kurucusu olan Dr. Mustafa Yaşar, 1970 yılında İzmir’de dünyaya geldi. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de, 1988 yılında başladığı yüksek öğrenimini ise 1994’te Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde tamamladı.

Tıp eğitimi boyunca semptomları baskılayıcı tedavi anlayışını sorgulayan Dr. Mustafa Yaşar, okuduğu dönemde müfredatta yer almayan, hastalıkların oluşum süreçlerini araştıran “Fizyopatoloji” bilimi üzerine yoğun incelemelerde bulunmaya başladı. Bu incelemeler onun, hastalıkların asıl nedenlerini anlama yolunda attığı ilk adımlar oldu. Aynı dönemde, bilgiye ulaşmadaki kısıtlı imkânlar dahilinde, özellikle kütüphanelerden elde ettiği kaynaklar üzerinden bitkisel tedaviler alanında çalışmaya başladı. Daha öğrencilik yıllarında yaptığı bitkisel kürlerle önce yakın çevresini, daha sonra talepte bulunan insanları tedavi etmeye başladı. Fitoterapi üzerinde yoğunlaşan ilgisi giderek diğer geleneksel tıp yöntemlerine de yöneldi ve akupunktur, kupa tedavisi, hirudo terapi gibi pek çok tedavi tekniği üzerine araştırmalar yapmaya başladı.

Dr. Mustafa Yaşar 2000 yılında kamu görevinden ayrılarak İzmir Konak’ta özel muayenehanesini açtı. Burada bir yandan hastalarını muayene ederken bir yandan da tedavisinin belkemiğini oluşturan bitkisel karışımları hazırlayarak hastalarının kullanımına sundu. Çok geçmeden yoğun bir ilgi ile karşılaşan muayenehanede randevular aylarca sonraya verilmeye başlandı. Bu yoğunluk karşısında, fitoterapi ihtiyacı artık mevcut imkanların karşılayamayacağı seviyeye ulaştı. Diğer yandan bitkisel tedavilerden elde edilen başarı, artan talep ve kullanılan bitkisel karışımların daha etkin bir formatta olması isteği onu Naturin İlaç Fabrikası’nı kurmaya yöneltti. Naturin ile doktor olarak bir ilke imza atan Dr. Mustafa Yaşar, aynı yıllarda kurucusu olduğu RTM sistemini kurgulamaya başladı.

Yaşar, hastalarının yoğun ilgisi ve her geçen gün artan talep karşında, oluşturduğu tedavi sisteminin etkinliğini artırmayı amaçlayarak Konak ilçesinde yer alan muayenehanesini 2010 yılında Menderes bölgesine taşıdı. Aldığı bu radikal kararla, doğanın içinde, stresten uzak, geniş bir alanda hizmet vermeye başlayan Dr. Mustafa Yaşar Türkiye’de alanında bir ilke daha imza attı.

2019 yılında ise yine hastalarının yoğun talebi üzerine İstanbul Nişantaşı’na RTM Clinic adlı muayenehanesini açan Dr. Mustafa Yaşar, RTM sisteminin yaygınlaşması ve doğru anlatılabilmesi için RTM Akademi’yi kurdu. Bu kapsamda meslektaşlarına, sağlık profesyonellerine ve halka yönelik seminer ve eğitim programlarına başladı.

RTM sisteminin kurucusu Dr. Mustafa Yaşar, 20 yılı aşkın hekimlik tecrübesi boyunca, tedavi yaklaşımını mükemmelleştirme arayışından hiç vazgeçmedi. Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi’nde Farmakognozi alanında yüksek lisans eğitimi alan Yaşar, 1990’lı yıllardan bugüne Rusya, ABD, Almanya, Güney Kore, Hindistan, Kanada, İsviçre, İspanya, Azerbaycan, Fransa, Romanya başta olmak üzere 30’a yakın ülkede 40’ı aşkın eğitim aldı, eğitim verdi ve seminerlere katıldı.

Dr. Mustafa Yaşar,

- Researchers of Traditional, Complementary, Alternative, & Integrative Medicine and Health

- American Association of Acupuncture and Oriental Medicine

- journal of complementary medicine research