Craniosacral Terapi

Craniosacral Terapi; terapistin 'cranial ritmi' kontrol ederek, kuyruk sokumundan kafatasına kadar olan bölgenin belirli noktalarına hafif basınç ve masaj terapi uygulayarak iyileşmeye yardımcı olan bir tedavi tekniğidir.

Craniosacral Terapi, vücut içi sıvısının hareketliliğine ve dengelenmesine ve merkezi sinir sistemindeki negatif etkilerin ortadan kaldırılmasına yardımcı olur. Craniosacral Terapi, vücut kasları ve yumuşak dokunun rahatlaması ve kemiklerdeki hareketliliğin sağlanması ile vücudun kendi kendini iyileştirmesi fonksiyonunun öne çıkmasını amaçlar. Craniosacral Terapi aracılığı ile terapi uygulanan kişi kendisi ile bütünleşir, stresten ve ağrıdan uzaklaşır. Vücut balansı sağlanır, bağışıklık sistemi güçlenir; akıl, vücut ve ruh birlikteliği sağlanır.

Craniosacral Terapi stres, depresyon, duygusal sorunlar, somatik rahatsızlıklar, spordan kaynaklanan sorunlar, migren, baş ağrıları, kronik yorgunluk, vücut hareket ve dengesi ile ilgili sorunlar, merkezi sinir sistemi sorunları, boyun ve bel ağrıları, öğrenim bozuklukları, hiperaktivite, bebeklerde ve yetişkinlerde uykusuzluk ortopedik bozukluklar ve diğer ağrılı durumların tedavilerine yardımcı olur.

RTM sisteminde Osteopati, Regeneration aşamasında yer alır. Tedavi triadında ise, sistemlerin desteklenmesi süreçlerinde görevlidir. Cisim bedeni ve elektriksel beden yapıları üzerinde etkilidir. RTM sisteminde Craniosacral uygulamalarıyla, cisim bedeninde hücre yenilenmelerinin hızlanması, hasarlı dokunun tamiratı, kan dolaşımının hızlanması, dolaşım sisteminin ve kas/iskelet sisteminin desteklenmesi, fascia üzerine etkisiyle elektriksel bedende var olan düzensizliklerin giderilmesi hedeflenir.