Manuel Terapi/RTM Manipülasyonları

Manuel Terapi, yumuşak dokular ve eklem yapılarını teşhis ve tedavi etmek için doktorlar ve fizyoterapistler tarafından kullanılan manipülasyon uygulamalarının yanında spesifik teknikleri de ekleyen klinik bir yaklaşımdır.

Manuel Terapi; ağrıyı hafifletmek, hareket kısıtlılığını azaltmak, yumuşak doku iltihabını azaltmak veya ortadan kaldırmak, elastikiyeti teşvik etmek, kasılma ve kasılma dışı doku onarımını hızlandırmak ve hareketi kolaylaştırmak için kullanılır.

RTM sisteminde Manuel Terapi (Manipülatif Terapi), Regeneration aşamasında yer alır. Tedavi triadında ise, sistemlerin desteklenmesi süreçlerinde görevlidir. Cisim bedeni, enerji bedeni ve elektriksel beden yapıları üzerinde etkilidir. RTM Manuel Terapi Uygulamaları, bütünüyle kendine has yöntemleri içerir. Belirli alanlarda, eklemlerde, bağ dokularında veya iskelet kaslarında hareketliliği arttırmak için, vücuda doğru belirlenmiş ve özel olarak yönlendirilmiş bir el kuvveti uygulamasıdır. Sistem içinde, özellikle kas-iskelet sistemi ağrılarını ve sakatlıklarını, teşhis ve tedavi etmek için kullanılan bir yöntemdir. Boyun, sırt ve bel ağrıları başta olmak üzere kol, omuz, kas ve iskelet sistemindeki ağrılı sendrom ve hastalıkların tedavisinde görev alır. Cerrahi müdahaleyi gerektiren bazı disk kayması durumlarındada vakanın ağırlığına göre, alternatif bir tedavi yöntemi olarak iyileşmeyi sağlayabilir. Manuel terapide, kas ve/veya eklemlerin sıkıştırdığı sinirlerin serbest kalmaları sağlanabildiğinden, segmentlere bağlı olarak; migren, baş ağrısı, astım, hazımsızlık, artrit ve bazı duygusal bozukluklar dahi tedavi edilebilmektedir.